niedziela, 21 czerwca 2009

Pies


Nie po raz ostatni w polskim kinie zwierzę kością niezgody ludzkiej...
Wczoraj pierwszy raz obejrzałem ten nazbyt rzadko nadawany w TV film Janusza Kondratiuka z Ewą Szykulską i jeszcze wówczas Jerzym Bogajewiczem w rolach głównych. W obsadzie ponadto między innymi Zbigniew Buczkowski, Jan Himilsbach, Zdzisław Maklakiewicz oraz uczestnik libacji profesor Aleksander Jackiewicz. Muzykę do tej gorzkiej komedii skomponował Helmut Nadolski.

Z komentarzy na Tubie:
[#] Aktorstwo sprzątaczki doprowadza mnie do łez. Oglądam ten monolog i czuję, że powraca we mnie wiara w sens uprawiania sztuki.
[#] Burza mózgów rewelacja, dla mnie Kondratiuk to leniwy Bergman, albo powściągliwy Buñuel :)

Ja tylko dodam: panta rejs...



Pierwsza z 3 tubowych części filmu Pies (1973, premiera 1981)

Brak komentarzy: