poniedziałek, 30 marca 2009

Rytm to jest to!








Rhythm Is It!
Thomas Grube
& Enrique Sánchez Lansch

D 2004

* * * * 1/3 *






Brytyjski dyrygent Simon Rattle mówi {3:45 poniższego materiału filmowego}:
W któreś Boże Narodzenie, gdy miałem 3 - może 4 lata, rodzice podarowali mi perkusję. Przepadłem na zawsze.
Jest taka część mózgu człowieka, starsza niż cywilizacja, możliwe, że przejęta od jaszczurek... To rytm. Zanim pojawiły się słowa, ludzie komunikowali się poprzez rytm. Jeżeli odkrywasz go, będąc dzieckiem, łączysz się ze swoim pierwotnym źródłem.
Od tej chwili wiedziałem, że ta więź - czymkolwiek by nie była - określi moje życie.




Znakomity, obsypany nagrodami 100-minutowy dokument o niezwykłym projekcie do Święta Wiosny Igora Strawińskiego - najlepszej metalowej muzyki poważnej.
A tu trochę prywaty: RS&GB - Stravinsky.

Brak komentarzy: