wtorek, 27 października 2009

Salvator


Okładki mojej osobistej płytki dawno nie oglądałem, ale jest chyba w lepszym stanie niż ta, którą znalazłem w sieci (a znalazłem tylko na Discogs oraz u melomana wystawiającego płytkę z ceną 45 PLN).

Niestety, bardzo mało wiem o grupie Salvator z Bielska-Białej. Singiel z rozerotyzowanymi utworami Ja lubię to i Taniec - sen Januszka został wydany w 1987 r. Muzykę napisał klawiszowiec i skrzypek Krzysztof Maciejowski (potem muzyk Lizard), a słowa - perkusista Tomasz Szulakowski (później La Men). W następnym roku tenże duet otrzymał wyróżnienie na opolskim koncercie premier za piosenkę Moja kobieta jest moja {tak przez mgłę przeziera mi się styl Talking Heads}. Być może nazwa uległa zmianie na Salvador - tak jest podane na źródłowej stronie...
Szkoda, że to umarło, no i ciekawe, kto śpiewał i kto jeszcze grał w tej grupie? Może ktoś wie?









Boże, jak ja lubię to...

Zgrywka singla z kasety

5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Ja Lubię To. Wielkie dzięki. Szukałem tego kilka lat.
Artur

toller pisze...

Też to lubię.

Unknown pisze...

Hey, płyty nie znam, ale grupę i muzyków znałem osobiście z bielskiego podworka muzycznego.
Otóż zaczęli od grania utworów grupy Police a później doszło do tworzenia swoich własnych rzeczy.
Czasami bywałem na próbach kolegów muzyków bo cos w tym było nowego, świeżego i mnie się osobiście podobało.
Znałem osobiście Tomka na garach, Krzyska na skrzypcach i Jasia na gitarze.

Anonimowy pisze...

W 1986 w wieku 16 lat byłem na zimowisku w Mikuszowicach - dzielnicy Bielska-Białej. Dyrektorka ośrodka [chyba] była Mamą wokalisty i skrzypka w jednej osobie. W ciągu dwóch tygodni załapaliśmy się na dwa koncerty: jeden w jakimś MDK w BB. drugi - zupełnie inny - w kameralnej salce ośrodka sportu w Mikuszowicach. Ciary. Magic. Dla mnie jeden z ważniejszych etapów w muzycznym rozwoju. Pamiętam do dziś.

Anonimowy pisze...

Bywali w Szczecinie, kolegowaliśmy się, my Operating Conditions i oni Salvator. Grali w szczecińskich klubach. Pamiętam koncert w Transie. Przepiękna muzyka a na żywca jeszcze lepsza. Ja lubię to, Boże jak ja lubię!
Ćwiras